درباره بزرگ کردن سینه «پروتز سینه»
نوشته شده توسط : الکس


انواع روش های پروتز سینه و بزرگ کردن سینه + نکات مهم در مورد پروتز سینه

درباره بزرگ کردن سینه «پروتز سینه»

اگر قصد دارید عمل جراحی پروتز سینه انجام دهید از انواع آن و معایت و مزایا و اطلاعات کلی در مورد بزرگ کردن سینه را در اینجا کامل مطالعه کنید تا در صورت جراحی پروتز کم عوارض ترین و بهترین نوع آن را انتخاب کنید.

 

به گزارش گروه سلامت تالاب : یکی از شایع ترین عمل هاي‌ جراحی زیبایی مورد در خواست بانوان است. این فرایند شامل عمل جراحی است که پروتز هاي‌ مصنوعی برای افزایش اندازه و التیام شکل سینه ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

برآوردها و حدس ها حاکی از ان است که بیش از سه میلیون زن در سراسر دنیا در 35 سال اخیر پروتز سینه گذاشته اند و هر سال دهها هزار زن می‌خواهند که تحت این عمل جراحی قرار گیرند.

 

تعداد زیادی از زنان تصور می‌کنند که انجام عمل بزرگ کردن سینه باعث التیام و بهتر شدن اندازه و شکل سینه ي انها می‌شود؛ چون بر این باورند که سینه هایشان بسیار کوچک و اندازه یا شکلش نا موزون و نا متوازن یا غیر جذاب است.

 

بعضی از زنان سینه هایي دارند که کاملا رشد نکرده است یا بعد از حاملگی یا تغییر وزن یا پیر شدن به میزان قابل توجهی اندازه و شکلش را از دست داده و تغییر کرده اند.

تصمیمی که برای انجام عمل بزرگ نمودن سینه گرفته میشود، باید کاملا شخصی و آگاهانه باشد و نباید صرفاً برای خشنود کردن کس دیگری گرفته شود.

 

مثل هر عمل جراحی زیبایی دیگر، عمل بزرگ کردن سینه هیچ کدام از مشکلات اصلی زندگی را حل نمی‌کند، اما ممکن است به افزایش اعتماد به نفس و شکل ظاهری بیمار کمک کند.تمام فواید بالفعل مورد بحث، در زمان مشاوره مورد بررسی قرار میگیرند.

امروزه خانمی که می‌خواهد عمل بزرگ کردن سینه را انجام دهد، حق انتخاب در نوع عمل جراحی را دارد، بدین طریق می‌تواند نمای ظاهری و نتیجه مورد نظر را بدست آورد. بعضی از این حق انتخاب ها عبارتند از :

 

نوع، اندازه پروتز، و برش ایجاد شده جهت جاگذاری پروتز سینه. مشخصاً برای هر انتخاب فواید و مضراتی وجوددارد، به هرحال به مراجعه کننده اطلاعات داده می‌شود و بدین گونه اوست که با مشاوره تصمیم می‌گیرد کدام روش برایش بهترین است.

اطلاعات اصلی و اساسی در مورد پروتز هاي‌ سینه مهم است که بدانیم پوسته ي خارجی یا پوشش تمام پروتزها از سیلیکون ساخته شده است. اگر چه، ماده ي پر کننده ي موجود میتواند متفاوت و از مواد مختلف باشد که این مواد عبارتند از :

 

آب نمک، ژل سیلیکون خالص که خود به دو دسته ژل ساده و ژل منسجم «همبسته» تقسیم می‌شود. ژل شکر و نمک «هیدروژل» و روغن سویا «تری لوسنت» که اخیراً کشف شده اند، فعلا تا بررسی هاي‌ بیشتر در مورد ایمنی انها، مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

انواع روش های پروتز سینه و بزرگ کردن سینه + نکات مهم در مورد پروتز سینه

ژل سیلیکونی فعلا رایجترین نوع مورد استفاده میباشد.

در اروپا نمودارهای فعلی توزیع فروش [70%سیلیکون، 15% آب نمک، 15% بعدی، پر کننده هاي‌ دیگر مثل هیدروژل و روغن هاي‌ سویا] را نشان می‌دهند.

 

چون ژل سیلیکونی از سال 1963در معرض می‌باشد بنابر این جراح ها بیشتر از 40 سال است که در مورد این نوع پروتز ها تجربه دارند ودر حال حاضر استفاده از ان؛ بیش از هر نوع دیگری معمول است.

 

در طی سال‌ها تغییرات و پیشرفت هایي ایجاد شده که پوشش هاي‌ سطحی از موادی با فرمولاسیون جدید تر ساخته شده اند و این پوشش ها طوری طراحی شده اند که “پارگی جدار” و انتشار مقادیر بسیار کم از جزء ژل سیلیکونی «ژل پر کننده» رابه حداقل می‌رسانند.

 

جالب توجه این‌که پروتز ژل سیلیکون استاندارد بیش از انواع پروتزها همان احساس سینه طبیعی را ایجاد می‌کند؛ که احتمالا این مسئله به خاطر نرمی ذاتی ژل سیلیکونی میباشد.

 

مختصر اطلاعاتی در مورد سیلیکونبسیاری از خانمها در مورد این نوع عمل جراحی بی شک داستان هاي‌ ترسناکی شنیده اند. ازجمله مسمومیت زایی سیلیکون یا ایجاد بیماری خود ایمنی بافت همبندی پروتز که مربوط به “تراوش”یا مهاجرت ژل می باشند.

در نتیجه در مورد عمل بزرگ کردن سینه در دوازده سال اخیر تبلیغات مخالفی دریافت شده است، مخصوصاً از طریق عملکردهای غیر مسئولانه ي رسانه ها که بدین طریق به رغم حقایق موجود، ادعاها و سئوالاتی در مورد ایمنی سیلیکون مطرح شده است.

 

بی شک، بیشتر این داستان ها بعد از این‌که سازمان مدیریت غذا و دارو در امریکا «FDA» در ژانویه ي1992 استفاده از پروتزهای سیلیکونی را در امریکا ممنوع کرد، بوده است.

سازمان مدیریت غذا و دارو در امریکا «FDA» به این نتیجه رسیده بود که “هیچ سند و مدرکی وجود ندارد که ژل سیلیکون که پروتزها با ان پر میشوند ایمنی ندارند اما مدارک کم و ناکافی برای اثبات ایمنی ان وجوددارد.

 

تمام موارد بالا نتیجه دعوی حقوقی در حال رسیدگی بر ضد تولید کنندگان پروتزهای سیلیکونی بود که این دعوی از طرف زنانی بود که پروتز داشتند و نشانه ها و علائم زیادی از بیماری اي که به اصطلاح “بیماری خود ایمنی مربوط به سیلیکون” نامیده شده است؛ را دارا بودند.

 

در حقیقت بررسی مدارک دادگاه در امریکا نشان داد که بیش از 216 نشانه ي جداگانه در ارتباط با سیلیکون به ثبت رسیده است این تعداد تنوع نشانه جداگانه در هیچ بیماری دیگری دیده نشده است!

به طور منصفانه باید قبول کرد که بعضی زنان که عمل جراحی بزرگ کردن سینه داشته اند، ممکن است متعاقبا در بعضی مراحل زندگیشان دچار ناراحتی خود ایمنی یا بافت همبندی بشوند.

 

چون این ناراحتی ها نسبتا در بین مردم متداول و رایج می باشند، به رغم این‌که آیا آن ها عمل پروتز گذاری سینه داشته اند یا نه، آیا ممکن نیست که به هرحال دچار این بیماری ها شوند ؟

قبلاً از ژل سیلیکون برای پر کردن نقائص بافت نرم و چین و چروکها به شکل تزریق استفاده میگردید که این مسئله سالهاست ممنوع گردیده است.

 

کارخانه هاي‌ سازنده پروتز سیلیکون علاوه بر استحکام دادن جدار پروتزها امروزه بیشتر از ژلهای چسبنده و همبسته نرم استفاده می‌کنند که حتی درصورت بریده شدن جداره نیز از هم جدا نشده و پخش نمی شوندچه جای گزین هایي برای ژل سیلیکونی وجوددارد ؟

 

پروتز تری لوسنت «روغن سویا» :

دلیل اصلی ساخت پروتز تری لوسنت ایجاد یک محصول رادیولوسنت «نامرئی برای اشعه ي ایکس»بوده است که این محصول اجازه میدهد که بافت سینه با ماموگرافی به خوبی دیده شود.

 

پروتز تری لوسنت با روغن سویای تری گلیسیریدی، «غیرسیلیکونی» خوب تصفیه شده پر شده اند که این روغن اجازه میدهد که اشعه ي ایکس به داخل پروتز بهتر نفوذ کند.

 

گرچه، این نوع پروتزها بافت سینه رابه مقدار کمتری محو و نامشخص می‌کنند با این حال شخص باید کسی راکه کار رادیوگرافی را انجام می‌دهد، از وجود پروتز در سینه اش مطلع کند.

یک اشکال مهم که در رابطه با پروتزهای تری لوسنتی وجوددارد پدیده ي چروک خوردن پوست است چون ماده¬ي پرکننده ي پروتزهای تری لوسنتی مایع میباشد، بعضی چین خوردگی هاي‌ پوسته و پوشش سینه باید مورد انتظار باشد.

 

در بیمارانی که بافت سینه هایشان لطیف و نازک است این چروک ها به اسانی قابل رؤیت و محسوس خواهند شد. چون پروتزهای پر شده با آب نمک تقریباً 30 برابر ویسکوزتیه ي کمتری نسبت به پروتزهای پر شده با تری لوسنت دارند، این مشکل دراین پروتزها بیشتر رخ میدهد، از طرف دیگر پروتزهای پر شده با ژل سیلیکونی چون ترکیب ضخیم تری دارند، این مشکل در آن ها کمتر رخ میدهد.

 

انواع روش های پروتز سینه و بزرگ کردن سینه + نکات مهم در مورد پروتز سینه

نکات مهم در مورد پروتز سینه

 

پروتز هیدروژلیاین

آخرین نوع پروتزهای سینه می‌باشد که به‌ دنبال بررسی ها و پژوهش ها برای پیدا کردن یک ماده ي پر کننده،که درصورت پاره شدن و تراوش از پوسته و پوشش بی خطر باشد ساخته و تولید شد.

 

این نوع ماده ي پر کننده از ژلِ شکر و آب نمک ساخته شده است. اگر چه از نظر لمس شبیه به پروتزهای از نوع سیلیکونی میباشد؛ معهذا پروتزهای هیدروژلی وقتی لمس می‌شوند کمی محکمتر و سفت تر هستند.

 

چین و چروک خوردن پوست در هیدروژل نسبت به پروتزهای پر شده با تری لوسنت و آب نمک احتمالا کمی کمتر است ولی با این حال از ژل هاي‌ سیلیکونی بروز بیشتری دارد.

 

به مانند پروتز تری لوسنت، به خاطر عدم وجود مطالعات و اطلاعات طولانی مدت تر، آژانس روش هاي دکتری از دسامبر 2000 تصمیم گرفت گذاشتن این نوع پروتزها را تا مطالعات بیشتر متوقف کند.

 

آیا شکل و قوام پروتز متفاوت است؟

شکل هاي‌ مختلفی از پروتز وجوددارد. بیشتر این نوع پروتز ها که فعلا مورد استفاده قرار می‌گیرند، هنوز گرد هستند. اگر از روبه‌رو به ان ها نگاه کنیم ان ها مدور هستند و نیم نمای «پروفایل»ان به‌صورت نیمه ي ماه می‌باشد. قوام اکثر پروتزهای گرد طبق معمولً نیمه سیال بوده و بیشتر شبیه به یک ژل چسبنده و ضخیم می باشند.

 

اخیراً یک پروتز سیلیکونی جدیدتر و منسجم ساخته شده است که مشهور به پروتزهای آناتومیک یا اشکی هستند.چون ترکیب این ژل سفت میباشد، درمقایسه با ژلهای سیال تر و روان تر پروتزهای گرد، شکلی بخود می‌گیرد که مشابه نیم نمای سینه هاي‌ طبیعی میباشد.این نوع پروتزها بجای این‌که پهن یاشند کمی بلندتر هستند ودر قسمت پایین پرتر می باشند.

 

ان ها تمایل دارند که از دیواره ي بالایی قفسه ي سینه به بالای خود سینه «پستان» گذار هموارتری داشته باشند. بنابر این به طور کلی ان ها کمی شکل طبیعی تری دارند، در مقایسه، پروتزهای گرد به سینه ها، ظاهری مدورتر و گردتر میدهد

 

بعلاوه به خاطر ترکیب ژلی ضخیم‌تر این پروتزهای، منسجم «اشکی» با ایجاد هر نوع شکاف یا پارگی پوسته و پوشش، تراوش و به بیرون ریختن ژل در ان ها رخ نمیدهد؛ درست مثل پروتزهای سیلیکونی استاندارد.

 

مضرات ان به این صورت است که هر نوع سینه اي نمیتوانند از این نوع بخصوص از پروتز ها استفاده کنند. یک نقطه ضعف دیگر ان این است که ان ها اساسا نسبت به پروتز هاي‌ سیلیکونی استاندارد گرانقیمت تر هستند.

 

پروتزهای اشکی در هنگام لمس کمی سفت تر هستند، لبه ها و کناره هاي‌ پروتز را قابل لمس تر و محسوس تر میکنند. گزارشاتی نیز وجوددارد که ممکن است این پروتزها به مرور شکل شان از حالت آناتومیک خارج شود.

 

گرچه، اخیرا یک نوع پروتز سیلیکونی منسجم گرد نیز تولید شده است که وقتی پوسته و پوشش پروتز کهنه و فرسوده و یا پاره شود، نشتی و تراوش کردن مواد درون ان رخ نمی‌دهد. مزیت دیگر ان نسبت به پروتز هاي‌ اشکی که قبلادر مورد ان ها صحبت شده است، این است که پروتزهای منسجم گرد، شکل خودرا از دست نمیدهند.

انواع روش های پروتز سینه و بزرگ کردن سینه + نکات مهم در مورد پروتز سینه

چگونه من می توانم بهترین اندازه را انتخاب کنم؟

پروتزهای سینه انواع و اندازه هاي‌ مختلف دارند و هر زنی ممکن است به اسانی انواع اندازه ها را انتخاب کند. بیشتر زنان بر اساس اندازه ي سینه بندهاشان اندازه ي پروتز سینه را مشخص می‌کنند. هدف از آزمایشات، این است که چه اندازه از پروتزای که باید کار گذاشته شود ظاهری مطلوب و دلخواه دارد.

 

همانگونه که میتوانید تصور کنید، پروتز سینه با اندازه هاي‌ مختلف در زمان مختلف نتایج متفاوتی ایجاد میکند. رمز انتخاب اندازه پروتز سینه این است که این پروتز به طور کلی بشما ظاهری موزون تر و مناسب تر بدهد و با خواست شما یکی باشد.

 

در هنگام مشاوره جراح پلاستیک اندازه هاي‌ سینه و قفسه ي سینه ي شما را میگیرد؛ تا امتحان کند که چه اندازه اي برای شما مناسب است. بعلاوه با این اندازه گیری ها ظاهر شما رابا بهترین اندازه ي سینه تصور می‌کند ودر نظر می‌گیرد.

 

مهم است بدانید که نهایتا عامل محدود کننده در انتخاب اندازه ي پروتز فضای در معرض در زیر سینه ي شماست. به خاطر داشته باشید، همان طور که حجم هر نوع پروتز سینه افزایش مییابد، پس به پهنای ان هم اضافه می‌شود.

 

بنابر این اگر شما پروتز سینه اي را انتخاب میکنید که بیش از انرازه بزرگ است ؛ لبه ها و کناره هاي‌ ان ممکن است از اطراف بافت سینه ي اصلی بیرون بزند و حتی تا گودی زیر بغل نیز برسد.

 

این حالت برای بیشتر مردم غیر مطلوب است. بعلاوه امکان چین و چروک خوردگی و دیگر مشکلات نامطلوب طولانی مدت نیز افزایش مییابند. چون بیشتر زنان دیدگاه واقع بینانه اي از چیزی که می‌خواهند به ان برسند دارند، بنابر این بسیار کم پیش می‌آید که جراح پلاستیکی نتواند انتظارات بیمارش را بر آورده کند.

 

آیا گذاشتن پروتز سینه باعث ایجاد سرطان سینه میشود؟هیچ مدرکی که نشان دهد پروتز هاي‌ سینه ایجاد سرطان در انسان میکند، وجود ندارند. بر عکس مطالعات اخیر نشان داده است که زنانی که پروتز سینه گذاشته اند نسبت به جمعیت کلی 30 % کمتر دچار سرطان سینه میشوند.

انواع روش های پروتز سینه و بزرگ کردن سینه + نکات مهم در مورد پروتز سینه

آیا بزرگ کردن سینه روی روشهای تشخیص سرطان سینه تأثیر دارد ؟

شاید مهم‌ترین موضوع در مورد پروتز هاي‌ سینه امکان به تأخیر افتادن تشخیص سرطان سینه با پروتز هاي‌ سینه ي سیلیکون و پر شده با آب نمک می‌باشد. هر دوی این مواد حاجب هستند واشعه و پرتو ها را از خود عبور نمیدهند. این بدین معنی است که مانع دیده شدن بافت اصلی سینه در جریان ماموگرافی میشوند.

اگر چه تکنیک هاي‌ ماموگرافی دراین چند سال اخیر بهتر شده و پیشرفت کرده اند و رادیولوژیست می‌تواند تا جاییکه ممکن است قسمتهایی از بافت اصلی سینه که زیر پروتز سینه پنهان است را ببیند.

 

گرچه مهم است بدانیم که تشخیص 10 تا20% سرطان هاي‌ سینه نسبت به اشعه ي ایکس قابل تشخیص و مرئی نیستند و بنابر این بیشتر سرطان هاي‌ سینه هنوز هم توسط خود شخص یا با معاینات فیزیکی قابل تشخیص و کشف می باشند.

 

دراین رابطه بیشتر پزشکان بالینی احساس میکنند که پروتز سینه حقیقتا می‌تواند عمل معاینه از طریق لمس کردن را ساده کند. زنی که پروتز سینه دارد باید همان برنامه ي ماموگرافی منظم که زنان دیگر دارند را داشته باشد.

 

باید شخصی که کار رادیوگرافی را انجام میدهد را باید از وجود پروتزها مطلع کرد تا نماهای خاص برای رادیوگرافی مناسب انتخاب شود.در نتیجه پروتز هاي‌ سینه کار رادیولوژیست را سخت تر میکنند؛ هر چند مانع انجام ان نمیشوند.

 

پروتز های سینه تا چه مدت باقی می مانند؟

مانند تمام محصولات ساخت دست بشر، پروتز هاي‌ سینه نیز تا ابد باقی نمی‌مانند. به رغم این‌که بسیار قوی و مقاوم هستند«حتی در برابر فشار»؛ ولی مستعد کهنه شدن و فرسایش در طول زمان می باشند.

 

به عبارت ساده تر، پوسته ي خارجی پروتز سینه، بالاخره کهنه و نازک شده و نهایتا از بین می‌رود. اگر چنین اتفاقی افتاد مواد ان به بیرون تراوش پیدا می‌کند این حالت طبق معمول متلاشی شدن یا تراوش یا پارگی پروتز سینه نامیده می‌شود. اگر چه از نظر کلینیکی تشخیص ان مشکل می‌باشد.

 

گهگاهی کسی ممکن است تشخیص دهد که سینه کمی صاف شده است یا شکل ان تغییر پیدا کرده است،اما اکثراً به ندرت قابل توجه و دید است. بعلت ایجاد کپسول اطراف پروتز گاهی اوقات به طور گول زننده اي تشخیص پارگی صورت نمیگیرد.

 

همان طور که قبلا بیان شد، یک کپسول یک نوع کیسه ي بیولوژیکی را تشکیل میدهد که هر نوع پروتز سینه را در بر میگیرد.بنابر این بعد از این‌که تراوش از پروتز سینه رخ داد، مواد درون ان هنوز در همان مکان بوسیله ي کیسه ي خود بدن یا کپسول باقی می‌مانند.

 

اگر چه به رغم تشخیص مشکل ان از نظر کلینیکی، به یمن وجود سونوگرافی «اولتراسوند» بیشتر اوقات قادر به دسترسی دقیق به شرایط هر نوع پروتز سینه در مواقع لزوم، خواهیم داشت.

نمودارها و عکسهای زیادی وجوددارد که مشخص می‌کند که نهایتا هر نوع پروتز سینه قبل از این‌که خراب شود، چقدر باقی میماند. یک نمودار میانگین حدود 20 سال است.

 

اگر چه کهنه شدن و یا پاره شدن در بین افراد مختلف متفاوت است، بنابر این یک زن که ورزشها و تمرینهای فیزیکی زیادی مثلاً چندین ساعت در روز به طور مرتب انجام میدهد و سینه هایش حرکت زیادی میکند«بعبارت دیگر مربی هاي‌ ایروبیک، دوندگان ماراتن، سوارکاران و…»به طور طبیعی پروتز سینه ي ان ها دریک دوره ي زمانی مشخص نسبت به کسانی که تمرینات و تحرکات کمتری دارند، بیشتر فرسوده و پاره میشوند.

 

در نخستین نگاه منطقی است، فرض کنیم و بدانیم که پروتز هاي‌ سینه دراین حالت ها زودتر از بین میروند؛ بنابر ابن به منظور داشتن یک محاسبه مناسب برای حالت و موقعیت پروتز هاي‌ سینه ي شما بهترین توصیه و پیشنهاد این است که توسط دکتر و متخصص به طور منظم بعد از 10 ـ 15 سال که از عملتان گذشت معاینه شوید و اگر لازم بود سونوگرافی انجام دهید.

 

انواع روش های پروتز سینه و بزرگ کردن سینه + نکات مهم در مورد پروتز سینه

عمل جراحی سینه شامل چه کارهایی می شود؟

اصل مهم در عمل جراحی بزرگ کردن سینه ایجاد یک جیب پشت سینه ي اصلی است که پروتز سینه در ان جای خواهد گرفت؛ اگر چه جزئیات زیادی در رابطه با این عمل جراحی وجوددارد که از قبل لازم است شخص ان را بداند.

 

چه نوع برش هایی وجود دارد ؟

به طور کلی سه نوع برش اصلی جراحی برای جاگذاری کردن پروتز سینه وجوددارد. در برش زیر سینه اي که بیشترین استفاده را دارد؛ در زیر سینه در قسمت خط یا چین سینه برش ایجاد میشود.

 

طول برش حدود 4 سانتیمتر است. این معمول ترین و رایجترین برش است ودر این حال تا و چین طبیعی خود سینه طبق معمول کاملا و به خوبی جای زخم سینه را پنهان میکند.

 

این نوع زخم همیشه توسط لباس پوشیده می‌شود؛ چون دراین نوع برش دسترسی مستقیم به فضایی که پروتز سینه قرار خواهد گرفت ایجاد می‌کند، ایجاد دقیق اندازه و شکل جیب مهم است و موقعیت و مکان قرار گرفتن پروتز سینه ي درون جیب دقیقا نظارت می‌شود.

 

یک روش دیگر برش نزدیک پوست تیره تر نوک سینه میباشد که در اطراف و دور لبه ي ان ایجاد میشود. اشکال این برش این است که توسط هیچ، چین پوستی پوشیده و مخفی نمیشود و جای زخم ایجاد شده ممکن است ایجاد اختلال در شیر دادن بکند.

روش سوم برشی است که روی یکی از خطوط چین زیر بغل ایجاد می‌شود؛ این برش کمتر استفاده می‌شود چون پیدا کردن مکان مناسب برای پروتز سینه در بعضی بیماران سختتر است و اگر در آینده مشکلی بوجود آید یک برش اضافی و دیگر روی سینه ممکن است نیاز پیدا شود.

 

اگر چه بعضی بیماران فکر میکنند، که این برش کمتر از همه ی قابل رؤیت است، ولی در حقیقت این موضوع همیشه صدق نمیکند، مخصوصا وقتی لباس بدون آستین پوشیده می‌شود که ناحیه ي زیر بغل مشخص است.

 

به خاطر داشته باشید که جای زخم همیشه وجود خواهد داشت و این ارتباطی به محل برش ندارد. به طور طبیعی, جای زخمها کاملا و به خوبی التیام پیدا کرده و به مرور زمان کمتر قابل رؤیت خواهند شد؛ اگر چه هیچ جراحی نهایتاً نمیتواند ظاهر هیچ زخم بخصوص را پیشبینی کند. اسثتثاناً ممکن است از برشهای دیگر مثل ناف و غیره نیز استفاده گردد که کمتر مرسوم اند.

 

چه نوع داروی بیهوشی مورد استفاده قرار می گیرد و چه مدت عمل جراحی طول می کشد؟

عمل جراحی تحت بیهوشی عمومی انجام میشود و طبق معمول نیاز است که تمام شب در بیمارستان بمانید. این فرایند تقریباً یک ساعت یا کمی بیشتر به طول می انجامد.

آیا این عمل دردناک است؟درد در طی عمل جراحی بزرگ کردن سینه تا حدی وجوددارد. همیشه تعیین میزان درد برای هر شخص مشکل است. در حالی‌که بعضی خانمها این فرایند را دردناک می‌دانند، دیگران گفته اند که بعد از عمل جراحی درد بسیار کمی داشته اند.

 

مکان قرار دادن پروتز سینه در پشت ماهیچه ي سینه اي همراه با درد بیشتری است، چون باید مقداری از ماهیچه بریده شود تا فضایی برای گذاشتن پروتز سینه باز شود.

 

منصفانه است که گفته شود که بیشتر زنان میزان معتدلی درد برای پنج روز اول دارند که نیاز به مسکن خواهند داشت. اگر چه بعد از یک هفته بیشتر زنان گفته اند التیام قابل توجهی در علائم و نشانه ها دارند ودر حقیقت با هر نوع مسکن معمولی درد از بین برده اند.

 

انواع روش های پروتز سینه و بزرگ کردن سینه + نکات مهم در مورد پروتز سینه

بعد از عمل جراحی سینه چه اتفاقی می افتد؟

بعد از عمل جراحی سینه هاي‌ شما تا حدودی ورم کرده و کبود میشوند. این حالت احتمالا بعد از دوتا سه هفته از بین میرود.

 

گاهی اوقات ورم دور سینه ممکن است باهم متفاوت باشد. این حالت طبیعی و عادی است و به مرور زمان بر طرف میشود؛ اگر تفاوت زیادی بین سینه¬ ي دو طرف وجوددارد، حتماً برای توصیه هاي‌ بیشتر با ما تماس بگیرید.

 

بعد از بزرگ کردن سینه ممکن است بنظر برسد که سینه خیلی در بالا قرار دارد این حالت نیز عادی است. در طی دو ماه اول بعد از عمل جراحی این پروتز هاي‌ سینه کم کم پائین آمده و نسبت به اثرات جاذبه ي زمین جای خودرا پیدا کرده و به حالت طببیعی باز می‌گردند. اگر یک طرف سریع تر از طرف دیگر پائین آمد نیاز نیست که نگران شوید، چون این حالت بعضی اوقات رخ میدهد.

 

به‌ دنبال عمل جراحی شما باید بانداژ مناسبی در ان ناحیه داشته باشید و لازم است که به مدت دو هفته مکان عمل را خشک نگه دارید. بعد از دو هفته پانسمان شما بر داشته خواهد شد و زخم بررسی و باز بینی شده و کمی تمیز میشود. طبق معمول بخیه اي نیز برای کشیدن وجود ندارد، چون اغلب داخلی و جذب شدنی هستند.

 

همیشه به خاطر داشته باشید که دستور العملهای بعد از عمل جراحی رابه دقت بخوانید و ان ها را رعایت نمایید.

 

انواع روش های پروتز سینه و بزرگ کردن سینه + نکات مهم در مورد پروتز سینه

بعد از عمل باید چه نوع عوارضی را انتظار داسته باشم؟

تغییر احساس در نوک سینه و حس خود سینه، ممکن است اتفاق اقتد. بعضی بیماران کاملا حس سینه شان از بین میرود، برخی دیگر فقط کمی کاهش در حس سینه هایشان را گزارش کرده اند و بعضی حتی افزایش حس سینه را گزارش کرده اند.

 

در اکثر موارد وقتی تغییر احساس سینه اتفاق میوفتد، طبق معمول موقتی می‌باشد و بزودی از بین می‌رود و به مرور التیام مییابد. طول دوره بهبودی گاهی تا هجده ماه به طول می انجامد. هرچند در تعداد بسیار کمی از بیماران از دست رفتن دائم احساس نیز ممکن است رخ دهد.

 

شیر دادن با سینه میتواند به دنبال انجام این عمل ادامه یابد و شما قادر به تولید شیر کافی خواهید بود. شما باید بدانید که به طور طبیعی همه ی ي خانمها نمی‌توانند به طور رضایتبخشی شیر بدهند، چه پروتز داشته باشند چه نداشته باشند.

 

حاملگی :

اگر شما بعد از عمل جراحی تان حامله شوید، بافت هاي‌ سینه ي شما بزرگ شده و پوست نیز متعاقبا کشیده میشود. همچنین هنگام حاملگی و همراه با ان اگر شیر دادن را متوقف کنید بافت سینه ي شما کوچک و جمع خواهد شد.

 

پیشبینی این‌که چه میزان این تغییرات رخ خواهد داد غیر ممکن است، ولی حجم پروتز سینه در طی این عملیات به همان اندازه باقی خواهد ماند.

 

چین خوردگی یا چروک شدن پوست روی پروتز ممکن است در زنانی که بافت سینه کمی دارند یا اصلاً ندارند، رخ دهد. پروتز هاي‌ سینه ي هیدروژلی که برش شان نسبت به پروتز هاي‌ سینه ي سیلیکونی کمی بلندتر است بیشتر دچار این حالت می‌شوند.

 

این حالت هیچ مشکل دکتری به خودی خود ندارد؛ اما از نظر زیبایی نامطلوب است. این حالت میتواند در هر قسمتی از سینه رخ دهد. به منظور به حداقل رساندن این عارضه، اگر مناسب تشخیص داده شود در زمان مشاوره بشما توصیه می شودکه اگر سابقه چنین چیزی دارید پروتز اینبار زیر ماهیچه اي گذاشته شود.




:: بازدید از این مطلب : 373
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 26 / 8 / 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: